Läs, kommentera och kom tillbaka imorgon igen ;)

Alla inlägg under maj 2010

Av Kattiz - 23 maj 2010 18:50

Hello!


Utbyteshoppning idag.

De som tävlade från min klubb: Jag B-ponny, Alica C-ponny, Paulina D-ponny och Miranda Stor häst.

Alla blev felfria!


Den hästen jag hade heter Sibylla. ^^

Hon var ganska lam på framridningen men racerponny på banan.

Det var roligt i alla fall.


När jag kommit hem blev det en stund sömn, middag och sen bronsmatch

Sverige - Tyskland i Ishockey.

För er som inte kollade, Sverige har VM-brons i år igen.


Klockan 20.00 blir det finalen i ishockey VM mellan Tjeckien & Ryssland.


Kram så länge. ^^


Söta Sibylla

(foto: Vissmålens hemsida)

   

Av Kattiz - 22 maj 2010 10:18

Hej!


Ursäkta, men jag hann verkligen inte skriva igår.

Direkt efter skolan till jobbet, rida och sedan skynda hem, duscha, käka hembakt pizza, kolla på film, käka massa onyttigheter och sedan gå och lägga sig kl. halv 1.


Blir bättre idag men nu ska jag ut och chilla i solen. Kameran hänger självklart med!


Kram    // Kattiz

Av Kattiz - 20 maj 2010 20:07

Halloj!


Efter skolan följde jag med Rebecca hem. Vi flummade, drack Fanta och käkade Marabou Choklad med Daim. Kunde tyvärr inte vara där så länge så åkte bussen hem vid 19.00


När jag just kollade i brevlådan såg jag att jag hade fått ett brev från Linnea. Linnea är min bästa kompis som bor i Finland och vi brukar ses varje sommar. ^^ Jag blev väldigt glad när jag såg att jag hade fått ett brev från henne. Just nu försöker jag komma på vad jag ska skriva tillbaka.


Söta Linnea och jag, förra sommaren,

på en nöjespark i Finland som heter Särkänniemi.

(Jag vet, det ser ut som om de som sitter bakom oss är gröna i ansiktet ;D)

  

Av Kattiz - 20 maj 2010 07:39

Godmorgon!


Nu är jag vaken och helt färdig fixad inför ännu en dag i skolan.

Idag börjar vi kl. 08.40, den näst senaste tiden i veckan.

Senast är måndagar då vi börjar kl. 08.55


Oj.. bråttom till bussen!
 


Jag idag. 

  

Av Kattiz - 19 maj 2010 21:22

Hellu!


Nu har jag kommit hem efter en dag i skolan, sedan till stan och hämta Claras present (en kudde med en bild på Ludde på) som jag och Hanna gett till henne och sedan upp till stallet och rida Skrållis.


Hade Tyska prov idag, hör- och läsförståelse. Jag hade ju övat på hörförståelsen hemma och när vi lyssnade på hörförståelsen på provet så var det samma som jag hade övat på hemma. ^^ Så jag kunde alla frågorna! Läsförståelsen var jätte lätt så, jag tror att jag kommer få ganska högt betyg på det provet.


Har inget mer att tillägga, tror jag.


Jag, nu när jag har duschat och har på mig min mycket fina morgonrock.


Sov gott, allihopa!

Av Kattiz - 18 maj 2010 22:05

Natti, natti!


Nu ligger jag på golvet i mitt rum och har täcket över huvudet. ^^ Fortsätter plugga ett tag till, sedan ska jag sova för att få mina 8 timmars sömn.

Hoppas ni kommer att sova lika djupt som jag kommer att göra, jag är jätte trött.


Lilla jag, under täcket. ;)

Av Kattiz - 18 maj 2010 18:08

Hey, ni där hemma!


Ville bara påminna er om min omröstning!

RÖSTA, för det behövs, okey?

Perfekt. ^^

Btw; den finns i menyn till vänster.


Vi ses senare.. ännu en gång.

Av Kattiz - 18 maj 2010 17:55

Hallo!


Nu har jag pluggat till Tyska provet i morgon.

Eftersom det är läs- & hörförståelse så har jag lyssnat på Tyska Nyheter på ur.se.

Riktigt bra om man ska öva faktiskt!


Här är länken:

http://www.ur.se/Ung/Amnen/Sprak/Tyska/Nyheter/11-maj/

Ni kan ju kolla hur mycket ni förstår om ni säger att Tyska är lätt. ^^


Nu ska jag ägna mig åt lite roligare saker här på internet, men snart blir det plugg igen.

Det är tyvärr ett måste.


Kram så länge!

Presentation


Jag, på bilden, är en glad och nöjd bloggande tjej som skriver om det jag har lust att skriva om. Läs, kommentera och kom tillbaka imorgon igen. ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många inlägg tycker NI att man ska skriva per dag?
 Mindre än 1
 1-2
 3-4
 5-6
 6 eller mer

Mina vänners bloggar

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Gästbok

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards